2011-08-05

Kommer Robby tillbaks till Panfu??

Hejsan, svejsan alla pandor! Idag läste jag Ellas blogginlägg! Såhär skrev hon:

"God morgon Pandor,

jag mår inte så bra idag. :( Jag fick inte en blund i ögonen i natt för att jag hade så dåligt samvete. Jag och Max var i Professor Bookworms grotta igår. Han gav oss ett klistermärke som gjorde mig upprörd: ett klistermärke med Robby!


Minns ni vår lilla robotvän? Han var Bookworms första robot och följde oss tidigare dag och natt i vänstra bildkanten för att ge nykomlingar tips och information. Men en dag var han bara försvunnen från skärmen. Professor Bookworm berättade till och med att Robby ofta gråter. Med tårfyllda ögon berättade Robby också för mig att han ofta känner sig ensam som den enda roboten bland pandorna. Han längtar efter en robotfamilj. Då kom Professor Bookworm på att han samtidigt som han byggde Robby också byggde en en kvinnlig robot som han gav till ett äkta gift par i Japan. När Robby fick höra att han har en syster blev han utom sig av glädje. Han packade sin metallväska på direkten och flög till Japan. Redan den första dagen skickade han en bild på sig och sin syster till mig:

Det är nu nästan ett år sedan och sedan dess har jag inte hört av mig till honom en enda gång! :( Han tänker säkert att vi glömt honom för länge sedan. Vad är jag för en dålig kompis? Jag ska strax skriva ett mejl till honom. Förhoppningsvis är han inte sur på mig…:???:

Samla klistermärken flitigt och håll höjd
Er sorgsna Ella"

Kommer Robby komma till Panfu igen? Eller kommer han aldrig tillbaka?

Håll höjd! // alexy1



1 kommentar:

  1. Jaa, man får väl hoppas att han kommer tillbaks!

    SvaraRadera

Hej! Kommentera gärna såå mycket ni vill! Men skriv inte några elaka kommentarer för då godkänds de inte!

Tack för era kommentarer! ♥ ☻

MVH alexy1